Інтегрований урок на тему«Добридень, зимо!»
2клас
(читання, українськамова, трудовенавчання)
Літературнечитання
Тема.ОповіданняОлександраКопиленка «Зима йде»
Мета:вчитидітейвиразностічитання,
розвиватиїхфантазію,виховуватиуважнеставлення до слова, до рідноїмови.
Українськамова
Тема.Побудоваречень. Поширенняречень
за допомогоюпитань.
Мета: поглибитиуявленняучнів про речення, вчити правильно їхбудувати, вживати у
своємумовленні, розвиватипам’ять, увагу:
Трудовенавчання
Тема. Витинанки. Виконаннявитинаноксніжинок .
Мета: познайомитидітей з одним ізвидів декоративно прикладногомистецтва–
витинанкою, датипоняття про символікувитинанокрозвиватитворчууяву, фантазію,
спостережливість; виховуватиестетичний смак, охайність у роботі, любов та
інтерес до народного мистецтва і бажаннястворювати красу власними руками.
Обладання: оповіданняО.Копиленка «Зима йде», зразкивитинанок, шаблони, ножиці, білийпапір,
фонограмамузикиП.І.Чайковського «Лускунчик» (Па де де - Фея Драже и принц Оршад)
Хід уроку
І. Створенняемоційного фону.
1. Підмузику
П.І.Чайковського «Лускунчик»(Па де де -
Фея Драже и принц Оршад) учитель читає
загадку:
Пролетіли в
трійціконі-скакуни,
У санях повезли дівчину вони,
Маєбілеличкодівчиначудова,
Рукавом змахнула – у дерев обнова,
Все навкругіскриться, все переливається,
Білокосадівчинадітямусміхається,
Ви ж часу не гайте, швидковідгадайте:
Що за трійка мчалась? Як
дівчина звалась?
(Дітивідгадують загадку
: зима і зимовімісяці: грудень, січень, лютий)
Вчитель:А зараз ми з вами відправляємося в гості до
чарівниці-зими!
ІІ. Знайомство з розділом
«Зимонько-снігурочко, нашабілогрудочко…»
- Сьогодні ми розпочинаєморозділ, в якомубудемочитативірші,
оповідання, казки про прекраснуказкову пору року –зиму.
- Давайте заглянемо у
змістпідручника, знайдеморозділ «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…» і
прочитаємо, які твори ми будемочитати.
-
Авториякихтворівтобівжевідомі?
( Дітивідповідають:ЛеонідГлібов,АндрійМ'ястківський. )
ІІІ . Робота з творомОлександраКопиленка
«Зима йде».
1.- А
теперсілизручненькоі послухаємоуважно ,якіподіївідбуваються у лісі
ВчительчитаєоповіданняО.Копиленка «Зима йде»
Зима йде
Усі дерева вжепростягливгору, до сизого неба, оголенівіти. Тількиялинки й
сосни стоятьзелені, та дуб не скинув
своговбрання. Листяйого
лишепожовкло, потемніло.
І здалекуздається, що то стоїтьмогутнійвоїн, закованийу бронзу. Налетитьвітер,
задзвенитьсвоїмбронзовимлистяммогутній дуб, але не схилиться і перед бурею …
Ідулісом,нібиступаюпозолотомукилиму.Осьтихо,мовмалесенькийпрозорийбілийметелик,сіланарукавпершасніжинка.Аосьідруга,третя.Осьзатанцювалоїхуповітрібільше,посипалисягустіше,засипаючибілимкилимомземлю,опалелистя,гіллядерев.
Прийшлазима.
2.Бесіда за змістомпрочитанного.- Діти, виуважнослухалиоповідання? Тоякі дерева ростуть вцьомулісі? (Ялинки, сосни, дуб )
- Як вигадаєте, про
якиймісяцьйдеться у творі? ( Про грудень
– початок зими)
3. Словниковапідготовка (читанняскладнихслів
- вбрання,
задзвенить, схилиться, затанцювало )
4. Читанняпершоїчастини
тексту учнями.
5. Гра « Розвідники» .
- Відшукайте ,дітки, речення, в якомузустрілося слово вбрання (…задзвенить, схилиться).
- А як виглядає дуб? З
ким вінпорівнюється? Давайте
прочитаємойогоопис.
( …та дуб не скинув
своговбрання.Листяйоголишепожовкло, потемніло. І здалекуздається, що то
стоїтьмогутнійвоїн, закований у бронзу.)
6. Робота з другоючастиною тексту.
- А чи легко прочитати другу частину
тексту? ( Ні.)
- Чому? (Тому щовсі слова в ційчастині«зліпилися».)- Давайте
візьмемоолівчики і поділимодругу частину тексту на слова.(Учням, у якихвиниклитруднощі
при виконаннізавдання, вчительдопомагає.) 7. Читаннядругоїчастиниоповідання
8. Робота над змістомпрочитаного.
Вчитель:Що сказано проопалелистя, яке вкрило землю?
( Воно, нібизолотий килим )
- Зчим автор порівнює
першу сніжинку? (Змалесеньким,
прозорим,білимметеликом )
ІV. Побудоваречень.
1. - Сьогодні ми не
тількичитаємо проказкову зиму, а щескладемо та запишеморечення про неї. ( Дітямпропонуєтьсявідкритипідручник
«Українськоїмови» і відшукативправу №
270 на сторінці103 )
- Увага,увага! Увправі №270
підручника «Українськамова» сталасяпригода: слова за нічпереплутались. Ітеперніхто
з них не можезгадати : де вони стояли,
скільки тут реченьбуло? Давайте
разом з вамиїмдопоможемо - побудуєморечення
про сніжинки. Але ,перед початком роботи, про що ми повинніпам’ятати?
(Слова в реченнізв’язані за змістом ,і за
допомогоюпитаньможнавстановитицейзв'язок)
2. Виконаннявправи №270.
Завдання до вправи:попрацюйте разом, прочитайте слова, подумайте скількиреченьможна з них
скласти.
У, кружляють, дивовижні,
небі, сніжинки,на,крихітні, падають, землю, зірочки.
( У небікружляютьдивовижнісніжинки.На землю падаютькрихітнізірочки.)
- А тут з чимпорівнялипрекраснісніжинки?
(іззірочками)
Записречень у зошит.
3. Поширенняречень за
допомогоюпитань.
Давайте ми з вами складемосвійвірш про зиму. В
цьомувіршикутакікороткіречення ,невиразні. Треба
йогоприкраситикольоромзими . А якийколір
у зими? (Білий)Апитання нам
допоможуть.
Віршикзаписаний на дошці.
( Яка?)….,… зима,
( Біла, біла зима,
Вгості( до кого ?)прийшла.В гостідо на прийшла.
(Які?) …. стеле килими.Білі стеле килими.
(Які?) … нашідітлахи! Білінашідітлахи.)
4. Робота з віршем .
- Прочитайте виразновіршик.
- Скільки в ньомуречень? ( 3 речення,
дітиокремочитають перше, друге і третєречення .)
5.Списування першогоречення.
V. Виконаннявитинанки «Сніжинка».
1.Вчитель: Відгадайте
загадку!
Коли всіквітизів’яли,
На чорну землю ми упали
–
Накрили килимом
пухнастим,
А щемереживомсріблястим,
Адже не гірші ми за квіти. (Сніжинки)
2.- Як важкотрудівниці -зимі! Уявляєте, скількиїйдоходитьсяпрацювати,щобпорадувати
нас снігом, красунями-сніжинками. Давайте ми допоможемочарівниці-зимі. Сьогоднібудемостворювативласними
руками витинанки-сніжинки. А
щотакевитинанки? (Дітинамагаються
правильно пояснитизначення слова «витинанка».)3.Розповідь учителя про
витинанки.
Витинанки - цеажурні, фігурніприкраси, витятіножицями з
білогоабокольоровогопаперу. (Демонструювироби).
Ще в давнічаси на Україні славились паперовіприкраси. Мережками
зізвичайногопаперуприкрашалистіни, полички, горщики для квітів, печі, вікна.
Захоплювалисявитинаннямнайчастішедівчата
і жінки. До свят Різдва, Великоднягосподарі легко замінювали і
оновлювалистаріпаперо-витинанки, бопапір і ножицібулинавіть в найбіднішійоселі.
Існували й ажурнівізерунки з тканини і шкіри.
Ними
прикрашалигуцульські кожухи, капелюхи, святковийодяг. Протевонибули дорогими, і
не кожна родина могла матитакіречі.
4. Повторення правил
безпечноїроботи з ножицями.
- Як слідпрацювати з ножицями?
-Виберітьзайве слово:
обережно, уважно, швидко,охайно,
зосереджено.
- Як правильно
передатиножиці? (Кільцями вперед).
-
Чиможнапередаватиножиці через весь ряд? (Ні).
5.
Виготовленнясніжинки.Інструктаж.
- Папірскладаємо 8
разів, пригинаючикожен раз навпіл.
- Малюємофігурнівізерунки
простим олівцем (сильнішідітиможутьвирізати
без попередньогонанесеннямалюнку).
-
Обережновитинаємоножицямифігурніорнаменти по контуру.Зауваження!Місцезгину не можнапрорізатиповністю
(інакшесніжинкарозпадеться).
6.. Самостійна робота
учнів (підмузику Мойся Дарина «Сніжинки»).
7. Індивідуальнадопомогавчителяслабшимдітям.
Вчитель: У повітрісніжинкикружляють,
На земліосідають, на ґанку.
Знають люди чи, може, не знають,
Що зима вирізалавитинанку?
Все весна заквітчала красиво,
Землю вбралаіще до світанку
Хтопідгледівтакетихе диво?
Хто придумав її, витинанку?
Оживають в ній трави і квіти,
Завмирає на вітахпташина…
На папері талантом зігрітим,
Витинає природу людина.
VІ.Підсумок уроку.
1.Виставка дитячихробіт.
2. Гра «Сніжна куля»(Вчительчитає
перший рядок вірша, учніповторюютьцей рядок ; потімвчительчитаєдругий рядок,
дітиповторюють за ним цей рядок, а потімвертаються на початок вірша і
читаютьвже два рядка разом…. таким чином читаютьсярештарядків : третій…,
четвертий…Вкінцігриучні добре запам’ятовуютьвірш і читаютьйоговженапам’ять.)
Здрастуй, зимонько-зима!
Білолиця, світла, ясна!
Всі тебе вітають,
Щиропрославляють!
3.Вчитель: Чибуло вам сьогодніцікаво на уроці?Щосподобалось?
VII. Домашнєзавдання.
1.Літературне читання: прочитатиоповіданняО.Копиленка «Зима
йде», розповістисвоїмисловами про
початокзими.
2.Українська мова:виконативправу № 274 на сторінці104.
( Зміствправи
№274
Поділи текст на речення і прочитай уголос. Позначайкінець
кожного реченнязниженням голосу і паузою.
Зимовий
вечір
У лісішвидконасуваєтьсявечіртемнітінілягаютьпопід деревами старі сосни
стоять непорушнонадвечірнєсонцесховалося за деревами .
а) Спиши,позначаючи початок і кінець кожного речення.
б) Підкреслиголовні слова у другому реченні.)
Немає коментарів:
Дописати коментар