понеділок, 27 листопада 2017 р.

Інтегрований урок на тему«Добридень, зимо!»
2клас
(читання, українськамова, трудовенавчання)
Літературнечитання
Тема.ОповіданняОлександраКопиленка «Зима йде»
Мета:вчитидітейвиразностічитання, розвиватиїхфантазію,виховуватиуважнеставлення до слова, до рідноїмови.
Українськамова
Тема.Побудоваречень. Поширенняречень за допомогоюпитань.
Мета: поглибитиуявленняучнів про речення, вчити правильно їхбудувати, вживати у своємумовленні, розвиватипам’ять, увагу:
Трудовенавчання
Тема. Витинанки. Виконаннявитинаноксніжинок .
Мета: познайомитидітей з одним ізвидів декоративно прикладногомистецтва– витинанкою, датипоняття про символікувитинанокрозвиватитворчууяву, фантазію, спостережливість; виховуватиестетичний смак, охайність у роботі, любов та інтерес до народного мистецтва і бажаннястворювати красу власними руками.
Обладання: оповіданняО.Копиленка «Зима йде»,  зразкивитинанок, шаблони, ножиці, білийпапір, фонограмамузикиП.І.Чайковського «Лускунчик» (Па де де  - Фея Драже и принц Оршад)
Хід уроку
І. Створенняемоційного фону.
1. Підмузику П.І.Чайковського «Лускунчик»(Па де де  - Фея Драже и принц Оршад)  учитель читає загадку:
Пролетіли в трійціконі-скакуни,
   У санях повезли дівчину вони,
Маєбілеличкодівчиначудова,
   Рукавом змахнула – у дерев обнова,
   Все навкругіскриться, все переливається,
Білокосадівчинадітямусміхається,
   Ви ж часу не гайте, швидковідгадайте:
Що за трійка мчалась? Як дівчина звалась?
(Дітивідгадують загадку : зима і зимовімісяці: грудень, січень, лютий)
Вчитель:А зараз ми з вами відправляємося в гості до чарівниці-зими!
ІІ. Знайомство з  розділом «Зимонько-снігурочко, нашабілогрудочко…»
- Сьогодні ми розпочинаєморозділ, в якомубудемочитативірші, оповідання, казки про прекраснуказкову пору року –зиму.
- Давайте заглянемо у змістпідручника, знайдеморозділ «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко…» і прочитаємо, які твори ми будемочитати.
- Авториякихтворівтобівжевідомі?
( Дітивідповідають:ЛеонідГлібов,АндрійМ'ястківський. )
ІІІ . Робота з творомОлександраКопиленка  «Зима йде».
1.- А теперсілизручненькоі послухаємоуважно ,якіподіївідбуваються у лісі
ВчительчитаєоповіданняО.Копиленка «Зима йде»
                                                Зима йде
Усі дерева вжепростягливгору, до сизого неба, оголенівіти. Тількиялинки й сосни стоятьзелені, та дуб не скинув  своговбрання. Листяйого

лишепожовкло, потемніло. І здалекуздається, що то стоїтьмогутнійвоїн, закованийу бронзу. Налетитьвітер, задзвенитьсвоїмбронзовимлистяммогутній дуб, але не схилиться і перед бурею …
Ідулісом,нібиступаюпозолотомукилиму.Осьтихо,мовмалесенькийпрозорийбілийметелик,сіланарукавпершасніжинка.Аосьідруга,третя.Осьзатанцювалоїхуповітрібільше,посипалисягустіше,засипаючибілимкилимомземлю,опалелистя,гіллядерев. Прийшлазима.
2.Бесіда за змістомпрочитанного.-  Діти, виуважнослухалиоповідання?  Тоякі дерева ростуть вцьомулісі? (Ялинки, сосни, дуб )
- Як вигадаєте, про якиймісяцьйдеться у творі? ( Про грудень – початок зими)
3.  Словниковапідготовка (читанняскладнихслів -  вбрання, задзвенить, схилиться, затанцювало )
4. Читанняпершоїчастини тексту  учнями.
5. Гра « Розвідники» .
- Відшукайте ,дітки, речення, в якомузустрілося слово вбрання (…задзвенить, схилиться).
- А як виглядає дуб? З ким вінпорівнюється?  Давайте прочитаємойогоопис.
( …та дуб не скинув  своговбрання.Листяйоголишепожовкло, потемніло. І здалекуздається, що то стоїтьмогутнійвоїн, закований у бронзу.)
6.  Робота з другоючастиною тексту.                                                                                                                                                                   - А чи легко прочитати другу частину тексту?  ( Ні.)                           - Чому?  (Тому щовсі слова в ційчастині«зліпилися».)- Давайте візьмемоолівчики і поділимодругу частину тексту на слова.(Учням, у якихвиниклитруднощі при виконаннізавдання, вчительдопомагає.)                     7. Читаннядругоїчастиниоповідання
8. Робота над змістомпрочитаного.

Вчитель:Що сказано проопалелистя, яке вкрило землю? ( Воно, нібизолотий килим )
- Зчим автор порівнює першу сніжинку? (Змалесеньким, прозорим,білимметеликом )
ІV. Побудоваречень.
1. - Сьогодні ми не тількичитаємо проказкову зиму, а щескладемо та запишеморечення про неї. ( Дітямпропонуєтьсявідкритипідручник «Українськоїмови»  і відшукативправу № 270 на сторінці103  )                                                                                               - Увага,увага!  Увправі №270 підручника «Українськамова» сталасяпригода: слова за нічпереплутались. Ітеперніхто з них  не можезгадати : де вони стояли, скільки тут реченьбуло?  Давайте разом  з вамиїмдопоможемо - побудуєморечення про сніжинки. Але ,перед початком роботи, про що ми повинніпам’ятати?
(Слова в реченнізв’язані за змістом ,і за допомогоюпитаньможнавстановитицейзв'язок)
2. Виконаннявправи №270.
Завдання до вправи:попрацюйте разом, прочитайте слова, подумайте скількиреченьможна з них скласти.
У, кружляють, дивовижні, небі, сніжинки,на,крихітні, падають, землю, зірочки.
( У небікружляютьдивовижнісніжинки.На землю падаютькрихітнізірочки.)
- А тут з чимпорівнялипрекраснісніжинки? (іззірочками)
Записречень у зошит.
3. Поширенняречень за допомогоюпитань.
Давайте ми з вами складемосвійвірш про зиму. В цьомувіршикутакікороткіречення ,невиразні. Треба йогоприкраситикольоромзими  . А якийколір у зими? (Білий)Апитання нам допоможуть.
Віршикзаписаний на дошці.
( Яка?)….,… зима,                                                  ( Біла, біла зима,                                                                   Вгості( до кого ?)прийшла.В гостідо на прийшла.
(Які?) …. стеле килими.Білі стеле килими.
(Які?) … нашідітлахи!                 Білінашідітлахи.)
4. Робота з віршем .
- Прочитайте виразновіршик.
- Скільки в ньомуречень? ( 3 речення, дітиокремочитають перше, друге і третєречення .)
  5.Списування першогоречення.
V. Виконаннявитинанки «Сніжинка».
1.Вчитель: Відгадайте загадку!
Коли всіквітизів’яли,
На чорну землю ми упали –
Накрили килимом пухнастим,
А щемереживомсріблястим,
Адже не гірші ми за квіти. (Сніжинки)
2.- Як важкотрудівниці -зимі! Уявляєте, скількиїйдоходитьсяпрацювати,щобпорадувати нас снігом, красунями-сніжинками. Давайте ми допоможемочарівниці-зимі. Сьогоднібудемостворювативласними руками  витинанки-сніжинки. А щотакевитинанки? (Дітинамагаються правильно пояснитизначення слова «витинанка».)3.Розповідь учителя про витинанки.
Витинанки - цеажурні, фігурніприкраси, витятіножицями з білогоабокольоровогопаперу. (Демонструювироби). Ще в давнічаси на Україні славились паперовіприкраси. Мережками зізвичайногопаперуприкрашалистіни, полички, горщики для квітів, печі, вікна.
Захоплювалисявитинаннямнайчастішедівчата і жінки. До свят Різдва, Великоднягосподарі легко замінювали і оновлювалистаріпаперо-витинанки, бопапір і ножицібулинавіть в найбіднішійоселі. Існували й ажурнівізерунки з тканини і шкіри.
Ними прикрашалигуцульські кожухи, капелюхи, святковийодяг. Протевонибули дорогими, і не кожна родина могла матитакіречі.
4. Повторення правил безпечноїроботи з ножицями.
- Як слідпрацювати з ножицями?
-Виберітьзайве слово: обережно, уважно, швидко,охайно, зосереджено.
- Як правильно передатиножиці? (Кільцями вперед).
- Чиможнапередаватиножиці через весь ряд? (Ні).
5. Виготовленнясніжинки.Інструктаж.
- Папірскладаємо 8 разів, пригинаючикожен раз навпіл.
- Малюємофігурнівізерунки простим олівцем (сильнішідітиможутьвирізати без попередньогонанесеннямалюнку).
- Обережновитинаємоножицямифігурніорнаменти по контуру.Зауваження!Місцезгину не можнапрорізатиповністю (інакшесніжинкарозпадеться).
6.. Самостійна робота учнів (підмузику Мойся Дарина «Сніжинки»).
7. Індивідуальнадопомогавчителяслабшимдітям.
 






Вчитель: У повітрісніжинкикружляють,
На земліосідають, на ґанку.
Знають люди чи, може, не знають,
Що зима вирізалавитинанку?
Все весна заквітчала красиво,
Землю вбралаіще до світанку
Хтопідгледівтакетихе диво?
Хто придумав її, витинанку?
Оживають в ній трави і квіти,
Завмирає на вітахпташина…
На папері талантом зігрітим,
Витинає природу людина.   
VІ.Підсумок уроку.
1.Виставка дитячихробіт.
2. Гра «Сніжна куля»(Вчительчитає перший рядок вірша, учніповторюютьцей рядок ; потімвчительчитаєдругий рядок, дітиповторюють за ним цей рядок, а потімвертаються на початок вірша і читаютьвже два рядка разом…. таким чином читаютьсярештарядків : третій…, четвертий…Вкінцігриучні добре запам’ятовуютьвірш і читаютьйоговженапам’ять.)
Здрастуй, зимонько-зима!
Білолиця, світла, ясна!
Всі тебе вітають,
Щиропрославляють!
3.Вчитель: Чибуло вам сьогодніцікаво на уроці?Щосподобалось?
VII. Домашнєзавдання.
1.Літературне читання: прочитатиоповіданняО.Копиленка «Зима йде»,  розповістисвоїмисловами про початокзими.
2.Українська мова:виконативправу № 274 на сторінці104.
                 (  Зміствправи №274
Поділи текст на речення і прочитай уголос. Позначайкінець кожного реченнязниженням голосу і паузою.
                                        Зимовий вечір
У лісішвидконасуваєтьсявечіртемнітінілягаютьпопід деревами старі сосни стоять непорушнонадвечірнєсонцесховалося за деревами  .                                                                                    
а) Спиши,позначаючи початок і кінець кожного речення.

б) Підкреслиголовні слова у другому реченні.)

Немає коментарів:

Дописати коментар